tisdag 24 maj 2011

Läsa böcker

I lördags var jag hemma hos mina föräldrar och fick med mig några böcker. Så på tre dagar har jag läst tre böcker: Apelsinflickan av Lena Kallenberg, Natten innan de hängde Ruth Ellis av Margareta Strömstedt och Mina döttrars systrar av Barbara Voors. Kan i någon mån rekommendera dem allihop även om Apelsinflickan var bra mest ur ett historiskt perspektiv (som en berättelse av Anders Fogelström men ur ett kvinnoperspektiv) snarare än som en jätteintressant historia.

Återigen slås jag av lyxen att vara hemma på det här sättet. Tre böcker på tre dagar det har jag nog inte läst sen jag hade sommarlov från skolan!

Funderar på att gå till biblioteket idag. Jag har inte ens ett lånekort längre och man vet ju inte hur länge den här bebben tänker låta oss vänta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar