onsdag 1 juni 2011

Långhelg

K är hemma från konferensen igen. Tydligen engagerade hans närvaro där större delen av konferensdeltagarna så det hade diskuterats både barn och förlossningar vid middagen igår... Jag tycker det är konstigt hur detta kan engagera så många människor. Jag har märkt det på mitt jobb också. Och jag tycker det är lite obehagligt. Jag vet ju hur enormt jobbigt det är att vara på den andra sidan bordet och längta efter barnet som aldrig vill bli till så jag vill absolut inte bidra till att en hel middag grottas ner i barnprat, tänk om bordsgrannen just är inne i en jobbig IVF-behandling. K hade fått lite samma känsla igår. Han hade tänkt "tänk om man kunde vara så här öppen när det inte funkar också"

Hursomhelst nu startar iaf en rejäl långhelg för K - 5 dagar ledighet. Hoppas att du förstår att det är läge att komma ut under dessa dagarna din lilla Drutt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar