tisdag 7 juni 2011

Oro och ilska

Jag kan inte hjälpa det, men jag är arg på Drutten. Arg över att h*n inte kommer ut, att h*n inte sätter igång förlossningen någon gång (om det nu är bebisen som gör det). Himla bra mamma jag kommer bli - som inte ens kan vänta några dagar extra när jag har väntat i nästa tre år på bebusen.

Och så oroar jag mig. Är det inte VÄLDIGT konstigt att jag inte har känt en endaste liten förvärk när ALLA verkar ha det. Förlossningen kanske inte kommer igång för att det är något fel på min livmoder? Den kanske inte kan dra hop sig? Den kanske är helt okänslig för signalsystemen som håller igång en förlossning? Eller så är det något fel på Drutten, h*n kanske inte kan producera rätt hormoner för att sätta igång förlossningen, eller röra sig på det sätt som behövs för att dra igång förlossningen? Eller göra vad det nu är som behövs för att dra igång en förlossning.

Jag är såå glad att vi har tid för ett samtal imorgon iaf

2 kommentarer:

  1. Hej! Tänk att det är så nära nu - äntligen. Vill bara säga att inte alla har några förvärkar, jag kände ingenting innan dagen D och allt gick hur bra som helst.

    SvaraRadera
  2. Mina första förvärkar kom tidigt samma morgon som vi åkte in för igångsättning. Så dags då ;)

    SvaraRadera